Auto roku 2012

Zaskakujący wybór samochodu roku!

Nie od dziś wiadomo, że sposób wyboru samochodu roku rządzi się własnymi prawami. Przede wszystkim należy zauważyć, iż owe samochody nie są wybierane na podstawie mocy silników czy chociażby osiągów, ale zawsze wybierano auta patrząc na nie przez pryzmat ceny i możliwości. Nie inaczej było i tym razem kiedy werdykt jurorów padł na połączony model: Chevrolet volt/opel ampera.

Opel Ampera (AFP)

Niepodważalnie wygrał, Chevrolet Volt/Opel Ampera (330 punktów); dalej uplasowały się: Volkswagen Up! (281), Ford Focus (256), Range Rover Evoque (186), Fiat Panda (156), Citroen DS5 (144), Toyota Yaris (122)

Werdykt jury w tym roku był nieco niespodziewany i jakby ogłoszony na przekór krytykom samochodowym, dając im do zrozumienia, że decyzja nie zawsze będzie należeć do nich. Albowiem Volt i Ampera pobiły niepisanego faworyta Volkswagen Up!

Problemy nowego Chevroleta?

Niefortunnie z ogłoszeniem wyników pojawiła się informacja, że Chevrolet, ze względu na kiepskie wyniki sprzedaży, zawiesza wytwarzanie swojego Volta! Produkcję auta rozpoczęto dopiero 6 lutego, po tym, jak została wstrzymana 23 grudnia. Teraz już wiemy że kolejny przestój w produkcji ma znowu rozpocząć się 19 marca, a taśma produkująca samochody ma znowu ruszyć dopiero 23 kwietnia. Na przymusowe ,,wakacje” będzie musiało pójść 1300 pracowników.

Główną bolączką auta roku miały być kiepsko ulokowane i zabezpieczone baterie, co w konsekwencji doprowadziło do pożaru dwóch testowanych samochodów. Obecnie baterie są lepiej chronione, wiadomo już także, że ryzyko pożaru volta nie jest wyższe niż innego samochodu informuje producent.

Serce nowej Ampery i Volta

Podczas zwykłej codziennej jazdy, napęd elektryczny Ampery o nazwie ,,Voltec” zapewnia całkiem dynamiczne osiągi i daje kierowcy całkiem dużą przyjemność podróżowania. Od samego początku kierowca ma do dyspozycji 370 Nm momentu obrotowego, co pozwala elektrycznemu silnikowi rozpędzić samochód od 0 do 100 km/h  w 9s i osiągnąć maksymalną prędkość 161 km/h. Silnik elektryczny zapewnia prawie bezgłośną pracę auta, a po włączeniu trybu rozszerzonego zasięgu, w którym silnik spalinowy uruchomiony zostaje automatycznie w celu podtrzymania ładowania i przedłużenia zasięgu podróży, poziom hałasu w kabinie nie prawie się nie zmienia.

Czy samochody elektryczne zdobędą serca zagorzałych kierowców kochających zapach benzyny i palonych opon, ciężko jest powiedzieć. Jednak za każdym razem wsiadając do takiego auta, czegoś nam będzie brakować, charakterystycznego warkotu i wkręcania się silnika na obroty. Ale tak już jest, że nowości będą stopniowo wypierać dotychczasowe technologie z czym musimy się pogodzić.

Samochody, Samochody osobowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>