Chevrolet Camaro ZL1

Chevroleta Camaro – ostatnie szlify nowego modelu ZL1

Chevrolet pokazał światu kolejną porcję zdjęć nowego modelu Camaro ZL1. Tym razem prezentowane były wersje coupe i convertible samochodu. Nowe auto powstało na bazie bardzo dobrze znanego i udanego modelu Camaro SS. Nie należy jednak sądzić, że nowy model nie będzie różnił się od poprzednika. Inżynierowie postarali się i modyfikacji poddane zostało ponad 30% konstrukcji.

Na początku należy wspomnieć że nowy Chevrolet wyposażony będzie w doładowany silnik „LSA” o pojemności 6,2 litra, mocy 580 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 754 Nm. Będzie go to czynić najmocniejszą seryjną wersją Camaro w historii produkcji i samochód sportowy z prawdziwego zdarzenia. Cała moc standardowo przenoszona będzie na tylne koła za pomocą sześciostopniowej manualnej bądź automatycznej skrzyni biegów. Nowy Chevy dostał od inżynierów dodatkowe elementy rodem z toru wyścigowego. Do najważniejszych należą: najnowszy układ chłodzenia silnika, przekładnię i tylny mechanizm różnicowy, kanały chłodzące hamulce Brembo oraz układ paliwowy o wysokich osiągach, dostarczający paliwo do silnika LSA w każdych, nawet najbardziej ekstremalnych warunkach wyścigowych.

Muscle Car nie kontynuuje niechlubnej tradycji amerykańskich samochodów sportowych, których domeną była jedynie prosta. ZL1 został wyposażony w najnowszy systemem magnetycznej kontroli toru jazdy (Magnetic Ride) trzeciej generacji oraz system Performance Traction Management. Dzięki temu nowe auto w zakrętach jedzie jak po szynach.

Dowodem tego może być czas, jaki Camaro ZL1 wykręciło na torze Nurburgring. Auto pokonało pełne okrążenie toru w czasie 7:41.27. To o blisko 40 sekund szybciej, niż Camaro SS testowane na legendarnym torze w Niemczech w 2009 roku.

 

Muscle Car, Samochody

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>