Jak sprawdzić przebieg auta

Czyli jak nie paść ofiarą oszustów samochodowych kupując używany samochód!

Rynek samochodów używanych w Polsce jest bardzo szeroki, co sprawia, że każdy sprzedawca chce aby jego  produkt był jak najatrakcyjniejszy dla klienta. Sposobów na oszukanie jest bardzo wiele, niektórzy specjalizują się w regulacji liczników, inni fałszują książki serwisowe albo preparują zdjęcia za pomocą programów graficznych. Niestety wielu kierowców daje się w dalszym ciągu nabrać nawet na najprostsze oszustwa samochodowe.

Sprawdź auto przed zakupem!

Oczywiste jest, że jeśli kupujemy droższe auto to tym bardziej powinniśmy je sprawdzić, ale podczas zakupu tańszych aut, również warto wydać ok 200 zł na kompletny przegląd auta przed dokonaniem ostatecznej decyzji. Zmiana licznika przez oszusta posiadającego odpowiedni sprzęt to kilka sekund pracy. Jednak dla wykwalifikowanego pracownika serwisu bądź warsztatu samochodowego wykrycie zmiany może być dziecinnie proste. Pracownik serwisu potrafi bowiem odnaleźć w elektronice auta zaszyfrowane i ukryte informacje, o których nie śniło się ani oszustom, ani posiadaczowi samochodu, ani nawet mniej dokładnym pracownikom warsztatów.

Ciężko oszukać elektronikę

Nowsze auta wyposażone w wiele systemów elektronicznych, zapisują nawet najbardziej nieoczekiwane informacje. Wszystkie dane zapisywane są po to, aby podczas przeglądów serwisowych można było określi sposób użytkowania auta. Nikt by się nie spodziewał, że najnowsze systemy w samochodach mogą zapisywać takie informacje jak np: pompa hamulcowa zapamiętuje każde naciśniecie pedału hamulca, bądź stacyjka rejestrująca każde uruchomienie auta. Co więcej, sterowniki silniki zapamiętują każdą dolewkę oleju i każde podłączenie diagnoskopu. Ciężko jest nawet uwierzyć w to, że radioodtwarzacz przechowuje dane o błędach, np. zacięciu się płyty i wiąże je z przebiegiem. Tak naprawdę jest znacznie więcej systemów, które łączą sposób eksploatacji auta z jego rzeczywistym przebiegiem i o których zwykli oszuści nawet nie śnili.

Nie daj się nabić w butelkę!

W obecnych czasach, coraz ciężej jest ocenić, czy stan licznika jest prawdziwy na podstawie wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego auta. Trzeba dokładnie przyjrzeć się każdemu szczegółowi, czy np: skóra w fotelach nie jest wszyta przez tapicera, czy plastiki nie zostały wymienione na nowe, albo czy tapicerka nie jest odnawiana substancjami chemicznymi. Każda ingerencja w stan rzeczywisty licznika, pozostawia za sobą jakiś ślad, pytanie tylko czy sami potrafimy znaleźć i dobrze odczytać taką ingerencję w stan auta.

Warto zatem dokładnie sprawdzić auto, które zamierzamy kupić, czy to na własną rękę, czy pod okiem fachowca w zaufanym warsztacie. Nie jest to bardzo kosztowna sprawa, a może zaoszczędzić nam wielu rozczarowań ,,nowo” kupionym autem, a przecież każdy kupujący chce, aby nowy nabytek (w tym wypadku samochód) służył mu długo i bezawaryjnie!

Porady dla kierowców, Samochody używane , ,

1 response to Jak sprawdzić przebieg auta


  1. Teoretycznie wydaje się, że najlepszym i najprostszym rozwiązaniem byłoby sprawdzenie samego licznika.

    Już po śrubach można rozpoznać czy ktoś tam majstrował czy
    też nie. Nieudolni krętacze przy okazji „korekty” licznika często uszkadzają licznik
    przebiegu dziennego, albo podświetlenie. Źle osadzone żarówki dają gorsze podświetlenie.
    Często grzebanie przy liczniku sprawia, że zaczyna drgać wskazówka prędkościomierza.

    Gorzej jest z licznikami elektronicznymi. Wystarczy dostać
    się do odpowiedniej złączki i wtedy hulaj dusza.
    Niczego tutaj nie poznacie. Dlatego warto przyjrzeć
    się innym elementom.Oczywiście zużycie tarcz hamulcowych jest zależne od bardzo wielu czynników:
    masy motocykla, jego osiągów, stylu jazdy kierowcy, stosowanych klocków hamulcowych, a także dbałości o same hamulce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>